KORT VERSION
14 dages returret (Specialfremstilling undtaget)
30 dages bytteret (Specialfremstilling undtaget)
Gratis levering i Danmark
Betaling med Dankort, Bank, Visa Paypal eller Mobilepay.
PORTO OG LEVERING
Bestillinger sender vi gratis i Danmark.
Vi leverer udelukkende med PostNord ugens 5 hverdage
Du modtager Track & Trace nummer når ordren afsendes.
Alle leveringer leveres i æske, og indpakket hvis det ønskes.
Leveringstid er 1-3 dage for varer vi har på lager. Er varen ikke på lager skal den produceres fra bunden forvent derfor typisk 4 uger.
BETALING
Du kan betale med kontant, bankoverførsel, kort eller Mobilepay hos Nørregaards Guldsmedje. Nørregaardsguldsmedje betaler evt. betalingskort omkostninger.
Transaktionen foregår via krypteret SSL forbindelse, hvilket betyder at det kun er PBS eller Paypal der har adgang til dine data.
Beløbet for varer betalt med Dankort eller Visa/Dankort/Electron trækkes først, når ordren sendes fra Nørregaards Guldsmedje. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. Vi kan derimod trække mindre, hvis der er særlige rabatter, eller en af flere varer er udsolgt.
Bankoverførsel:
Ønsker du at betale med bankoverførsel vælger du denne mulighed og overfører herefter beløbet til:
Nordea
Reg.nr. 2252
Kontonr: kommer
OBS: Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Der skal påregnes op til 2 dages ekstra leveringstid ved bankoverførsel.
FORTRYDELSESRET
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler på noerregaardsguldsmedje.dk
Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du;
- Har modtaget din vare
- får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
- får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bæmærk at vi sender gratis til dig for alle ordrer, derfor er der ingen refusion af fragtomkostninger, og du betaler selv omkostningen til os hvis du fortryder købet.
Du betaler selv omkostningen til os, hvis du fortryder købet.
Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten til mathias@noerregaardsguldsmedje.dk eller 3110 4788.
Det gælder ikke på specialbestilte varer eller ringe der er lavet i størrelse efter eget ønske
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Du kan enten vælge at bruge den medsendte formular eller formularen nederst på denne side.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Fortrydelse af en del af købet: Hvis du har købt flere varer i samme ordre, kan du blot returnere de varer (husk original emballage), som du ikke ønsker at modtage. Da vi fremsender gratis, kan vi desværre ikke returnere fragtomkostninger, som vi selv har betalt. Vi betaler al fragt til dig og du betaler al fragt til os.
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
– Til Nørregaards Guldsmedje Gammel Kurreholmvej 1a 3330 Gørløse eller til e-mail mathias@noerregaardsguldsmedje.dk .
– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
– Bestilt den (*)/modtaget den (*)
– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
– Dato
(*) Det ikke relevante udstreges
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbageleveringen af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varer undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, i visse tilfælde betyder det at du ikke kan få noget tilbage, så derfor undlad at anvende varen, hvis du er i tvivl om du ønsker varen.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentligt brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standdardlevering, som vi tilbyder) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Undtaget ombytning og returnering er specialfremstillede eller specialtilpassede varer: Fx Fremstilling af forlovelse/vielsesringe og smykker der tilpasses eller fremstilles på bestilling samt alle graverede varer.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Mathias Nørregaard
Gammel Kurreholmvej 1a
3330 Gørløse
Hvis du ønsker at udnytte fortrydelsesretten skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen.
Det er dit eget ansvar at sikre forsendelsen så den ikke beskadiges eller forsvinder undervejs. Varen er som udgangspunkt både selve smykket mv. og den smykkeæske mv. varen er leveret i. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen. Det er således IKKE tilstrækkeligt fx bare at vikle papir om smykkeæsken, da den vil blive ramponeret under forsendelsen. Modtager vi varer der er beskadiget eller hvor original emballagen/æsken er beskadiget, kan det modregnes i varens pris inden tilbagebetaling. Er varen ødelagt under fragten, således at den ikke har en handelsmæssig værdi kan fortrydelsesretten ikke anvendes og købsprisen tilbagebetales ikke.
Brug af papkasser eller boble kuverter og lign. sikrere at du returnerer varen i ordentlig stand.
Varer der returneres pr efterkrav modtages ikke!
Du kan returnere varen til os ved at:
* Sende den ubrugte vare retur.
* Nægte modtagelsen af varen overfor PostNord, hvis du samtidig giver os besked på fortrydelsen.
* Returnere varen til værkstedet i Gørløse.
Når du fortryder købet tilbagebetales købesummen til dig. Har du betalt med betalingskort, tilbageføres beløbet altid til dette kort. Tilbageførsel til bank via registreringsnummer og kontonummer sker KUN når du har betalt med bankoverførsel.
HUSK at medsende kvittering!
Hvad sker der hvis I måler forkert størrelse til Vielsesringe?
Vielsesringe specialfremstilles på bestilling og kan derfor som udgangspunkt ikke byttes.
Skulle det alligevel ske at I får målt forkert, gør vi selvfølgelig hvad vi kan for at hjælpe jer, og det lykkes som regel.
Reklamationer
Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb
Som forbruger har du 24 måneders reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Kontakt os derfor gerne inden du sender varen retur. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. Vi ønsker kun glade og tilfredse kunder og kan kun opfordre dig til at tage kontakt, hvis der er problemer med de varer du har købt.
Købelovens reklamationsret betyder at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for forsendelsen, så vi kan tilbagebetale dine evt. forsendelsesomkostninger.
Fortrolighedspolitik
Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse mathias@noerregaardsguldsmedje.dk.